Leta i den här bloggen

onsdag 28 april 2010

Fet heta!


Dessa 2 ska få tjäna mig under trollingen framöver. Detta är mieko wobbler liknande bomber 17 som jag haft superfiske på nu i vår på dessa färgerna. Vi får väl se om Gäddorna gillar dessa med... Gången är het iaf! Tyvärr så har jag inte uppdaterat bloggen senaste tiden. Detta pga att jag fått jobba 2 veckor och det har gjort att jag inte haft tid eftersom fisket fått gå först nu veckorna efter islossning. Jag har fiskat 9 dagar i sträck med paus en dag. Jag måste bara flika in och tacka min älskling som stått ut med mig och fisket sensate tiden:) tyvärr har inte just jag blivit privilegierad med någon monsterGädda, men 2 vänner har dragit Gäddor runt 14 kg på hemligt vatten... Jag har fått nöja mig med några runt 8 kg, som vanligt fattas alltid något på en bra Gädda. Jag fick en med bra längd på trolling, men den var precis utlekt och vikten gick endast till 7,4 kg, men, men en grym fight var det iaf på ett av mina moddade trollingspön. Det finns säkert olekt fisk kvar att fånga, men dom är betydligt färre. Vi får se vad morgondagen bjuder på när jag är ledig. Fiske blir det hela dan och säkert någon sorts fångst, annars blir jag besviken. Jag hör av mig i morgon igen om det blir något att rapportera vill säga. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar