Leta i den här bloggen

fredag 20 mars 2009

Mina PB:n







Tänkte berätta om mina rekordfiskar också, så det inte bara blir beten hit och dit...
Jag har haft en helt galet bra första ismetesässong måste jag säga!
Det började med ett gäng fiskar i 7 kilostrakten redan första passen, sen var det trögt under midvintern fram till för ett par veckor sen.
Det började med en gädda på 9,3 kg och 108 cm första dagen på sportlovet 2 hekto från pb den gången.
7/3-09 händer det med stort D. En gös på 8,5 kg och 92 cmkliver på som avslutning på ett riktat gäddpass. Jag har nog inte insett än vilken drömfisk det är för jag är inte värst rutinerad på gösfiske...
Endast 8 dagar senare är det dags för nytt pb igen, denna gången på gädda. 9,6 kg fördelat på 104 cm slukar en 2 hektosmört som en munsbit. Vore fint att komma över 10-vallen någon gång, men var sak har väl sin tid. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar