Leta i den här bloggen

onsdag 5 maj 2010

Mer otur vill jag gärna slippa.......


Trodde fan att jag skulle bli döv vid 16 snåret idag...

Min motor har ju som bekant krånglat och i och med det står båten åter på trailern. Nu har jag sån tur att min kusin har en motor som passar perfekt på min snipracer så jag kan använda båten igen. Det hade jag tänkt göra efter skolan idag.

Senaste gångerna jag har använt trailern har jag dock sett att det är lite dåligt med luft i ena däcket. Det är ju inte så bra tänkte jag så jag skulle bara skicka i lite mer luft i det innan jag skulle ge mig iväg på fiske. Tänkt och gjort, bara att släpa ner kompressorn och dra igång. Allt gick hur väl som helst ända tills jag började pumpa däcket. Det började knarra lite misstänkt direkt så jag tog ett kliv bort från trailern. Däcket började återfå sin normala form, men precis på slutklämmen så vart det nog. Det gnällde till lite extra i däcket och jag var på väg med handen upp mot örat, men jag han inte fram innan det small utav bara faaan.

Pappa var hos en vi känner ca 3-400 meter bort och han hörde smällen väldigt väl han med så det var inte konstigt att det ringde en stund efteråt i vänster örat som var närmast. Förmodligen har det varit pyspunka ett tag för däcken är urgamla och riktigt risiga. Gummit hade spruckit runt om på hela det däcket som small av.

Nu får vi se om det blir något fiske alls dom närmaste dagarna. Vi skruvade iaf av fälgarna och körde iväg dom till en kille vi känner som har en däckverkstad. Jag hoppas verkligen att han har något som passar annars får jag väl sno en kärra och ha båten på. ;)
Bilden är från ett annat tillfälle, men det är däcket närmast som var boven i dramat! För övrigt tycker jag att trailern är riktigt grym. Båten ligger som limmad i varenda kurva även om det går i 75km/h :D Men det krävdes ju några ombyggningar innan jag vart helnöjd, men nu är jag det iaf. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar